PROTAX s.c. w Koninie
  • STRONA GŁÓWNA
  • O NAS
  • OFERTA
    • KSIĘGOWOŚĆ
    • ROZLICZANIE PIT
  • AKTUALNOŚCI
  • CENNIK
  • KONTAKT
Strona Głowna

Aktualności

Tarcza finansowa PFR dla mikrofirm – kto i w jaki sposób może z niej skorzystać?

Tarcza finansowa PFR dla mikrofirm – kto i w jaki sposób może z niej skorzystać?

Aktualności cze 01, 2020
Tarcza finansowa PFR dla mikrofirm
Tarcza finansowa PFR powstała w celu zwalczania negatywnych skutków gospodarczych epidemii koronawirusa, stanowiąc część rządowej Tarczy Antykryzysowej. Mogą skorzystać z niej także mikroprzedsiębiorstwa. Jakie warunki należy spełnić, na jakie subwencje finansowe można wówczas liczyć i ile trzeba będzie oddać bankowi?

Podstawowe założenia tarczy finansowej PFR dla mikrofirm

Na tarczę finansową PFR dla mikrofirm przeznaczono łącznie 25 mld zł. Program realizuje Polski Fundusz Rozwoju S.A, stąd skrót PFR. To on dysponuje środkami, a także podejmuje decyzje co do ich wypłaty wnioskującym. Finansowanie jest udostępniane na preferencyjnych warunkach, mając zapewnić mikroprzedsiębiorcom płynność oraz stabilność finansową w okresie uszczuplenia lub całkowitej niwelacji ich dochodów w związku z epidemią koronawirusa. Co ważne, jego istotna część jest bezzwrotna.

Jakie warunki należy spełnić, by skorzystać z tarczy finansowej PFR dla mikroprzedsiębiorstw?

Aby wnioskować o wsparcie finansowe PFR dla mikrofirm, należy być zarejestrowanym przedsiębiorcą odprowadzającym podatki na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Jeżeli tak nie jest, nadal można skorzystać z subwencji finansowej, jednak zobowiązuje to do tego, by w ciągu kolejnych 9 miesięcy od jej udzielenia przenieść rezydencję podatkową.

Do 31 grudnia 2019 roku trzeba było zatrudniać co najmniej 1 pracownika, jednak nie więcej niż 9 pracowników (w przeliczeniu na pełne etaty). Roczny obrót lub suma bilansowa przedsiębiorstwa w 2019 roku nie mogła również przekroczyć kwoty 2 mln EUR.

Kolejne ważne kryterium przyznania subwencji finansowej z PFR to odnotowanie spadku przychodów ze sprzedaży o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 roku. Spadek porównujemy z poprzednim miesiącem lub analogicznym miesiącem w 2019 roku. Jego domniemaną przyczyną muszą być zakłócenia w funkcjonowaniu gospodarki z powodu epidemii COVID-19.

Na dzień składania wniosku przedsiębiorca musi prowadzić działalność gospodarczą, nie może otworzyć likwidacji na podstawie KSH i nie może toczyć się wobec niego postępowanie upadłościowe ani restrukturyzacyjne. Należy również dodać, że przedsiębiorca nie może zalegać z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne.

Jak złożyć wniosek i na jaką kwotę finansowania można liczyć?

Wnioski o subwencje finansowe można składać od 29 kwietnia 2020 roku. Można zrobić to wyłącznie online, w systemie bankowości elektronicznej wybranego banku biorącego udział w programie. Wniosek składa jedna osoba, podpisując go za pomocą bankowych narzędzi autoryzacyjnych.

Po rozpatrzeniu wniosku bank może wydać decyzję pozytywną uznającą całą wnioskowaną kwotę, decyzję pozytywną o przyznaniu wsparcia w kwocie niższej od wnioskowanej lub decyzję negatywną. Środki finansowe zostaną przesłane przelewem bankowym na rachunek beneficjenta. W ciągu 2 miesięcy zarówno od drugiej, jak i trzeciej decyzji można się odwołać.

Do 75% otrzymanej subwencji finansowej może nie podlegać zwrotowi. Środki finansowe należy przeznaczyć wyłącznie na kwestie związane z prowadzoną działalnością, także na wypłatę wynagrodzeń dla pracowników czy opłatę czynszu.

Maksymalna kwota subwencji finansowej jest obliczana indywidualnie dla każdego mikroprzedsiębiorcy. Wynika ona m.in. z liczby zatrudnionych pracowników oraz tzw. kwoty bazowej wynikającej ze spadku przychodów ze sprzedaży danego mikroprzedsiębiorstwa. W związku z tym przewidywane są trzy progi spadku przychodów:

– od 25 do 50% – wówczas kwota bazowa na zatrudnionego wynosi 12 000 zł,
– od 50 do 75% – w tym przypadku kwota bazowa na zatrudnionego wynosi 24 000 zł,
– od 75 do 100% – trzeci próg przewiduje kwotę bazową 36 000 zł.

Ze względu na zawiłe kwestie przyznawania subwencji finansowej PFR warto skorzystać z profesjonalnej pomocy księgowo-podatkowej dla mikroprzedsiębiorców. Zaufane biuro rachunkowe sprawdzi, czy dany przedsiębiorca spełnia warunki finansowania, a także pomoże w sporządzeniu wniosku lub ewentualnych odwołań.

cze 01, 2020 Categories: Aktualności

Related Aktualności

biuro księgowe w koninie

Ulga dla klasy średniej w 2022 roku – wszystko, co warto wiedzieć

biuro rachunkowe w koninie

Polski Ład a zmiany w ryczałcie ewidencjonowanym

Kto zyska po zmianach 2022 - polski ład

Polski Ład – kto straci, a kto zyska po zmianach w 2022 roku?

Progi podatkowe - Polski Ład

Polski Ład – progi podatkowe w 2022 roku

Polski Ład - zmiany w podatku liniowym w 2022 roku

Polski Ład – zmiany w podatku liniowym w styczniu 2022 roku

Polski Ład - zmiany dla przedsiębiorców w 2022 roku

Polski Ład a przedsiębiorcy – co zmieni się w 2022 roku?

Nasz kontakt

E-mailprotax1@biuro-protax.pl

E-mailprotax2@biuro-protax.pl

Telefon695285703

Telefon695285707

Adresul. Spółdzielców 3/121 (Energoblok), 62-510 Konin

DANE REJESTROWE

BIURO RACHUNKOWE PROTAX SPÓŁKA CYWILNA

Natalia Rutecka, Magdalena Głowacka

ul. Spółdzielców 3/121, 62-510 Konin

NIP: 665-301-21-87

REGON: 369320291

OFERTA

  • Oferta
  • Księgowość
  • Rozliczanie PIT
PROTAX S.C. 2024 Ⓒ | Polityka prywatności | Polityka RODO

PRZYDATNE LINKI

  • Biuro księgowe Konin
  • Formularze
  • CEIDG – Baza przedsiębiorców
  • GUS – Wyszukiwarka REGON
  • VIES – Potwierdzenie VAT UE
  • Status VAT
  • Składki ZUS
  • Kalkulatory on-line
  • KRS online
  • Kalkulator płac
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Reject Read More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT